keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Lumiukko tehtäisiinkös..?

Erilaiset lumiukkosopat on varmasti monellekin tuttuja? Tuo tee-se-itse -lahjojen ehdoton hitti jo muutaman vuoden ajalta. Itse olen usein ajatellut näitä tekeväni, mutta joulun kiireissä en kuitenkaan ole sitten "mukamas" ehtinyt. Tänä vuonna olen ollut ajoissa liikkeellä askartelujen suhteen, ja kaapista löytyykin nyt useampi kappale valmiita pussukoita.


Mun tekemistä pussukoista löytyy: (mini) vaahtokarkkeja, jouluinen servetti, kaakaojauhe annospussissa sekä karkkitanko. Käytin pakkauksessa valmiita sellofaanipusseja, joita löytyi kaapista. Pussin suljin teipillä, ja lumiukkolorun kiinnitin nitojalla pussiin. Näitä lorujahan on myös suomeksi, mutta itse pidin englannin kielisestä enemmän. Googlettamalla löytyy paljon erilaisia valmiita lorulappusia tulostettavaksi.

"When the weather outside is frightful, Snowman Soup can be delightful.
 May it warm your spirit and your soul. Let it snow, let it snow, let it snow!

When you feel a chill or ´brrrrrrrr´, use the peppermint stick to stir. 
Add hot water and sip it slow. Let it snow, let it snow, let it snow!"


Itse tehtyjä lahjoja on kiva puuhastella, toivon kovasti, että lahjojen saajat myös pitävät niistä. Inspiraation lähteinä olen käyttänyt niin Pinterestiä kuin joulun sisustuslehtiäkin.

Mitä lahjoja te olette väsäilleet joulun lahjapaketteihin?

6 kommenttia:

  1. Ihanat! Mä oon kans päättänyt tänä vuonna tehä syötävät joululahjat. Teen jokaiselle lahjottavalle perheelle korin jossa on kans tuollaisia kaakaosekotuksia, itetehtyä mysliä tai pähkinäseosta ja ite tehtyjä karkkeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Kuulostaapas ihanalta! Mäkin oon aatellu et pitäiskö kokeilla tehdä ite suklaata.. :) tiedä sitten päätyykö lahjaksi asti, vai jääkö omaan joulun jälkkäripöytään.. ;)

      Poista
  2. Mullon suurin osa tämänvuotisista lahjoista vielä hankkimatta.. Ajattelin viikonloppuna kierrellä kaupoissa sillä silmällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä huoli, niin täälläkin! :D onneksi on ees jo pähkäiltynä, että mitä ostan kullekin. :)

      Poista
  3. Lumiukkosoppa on aina tosi kiva idea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä! :) Vaikka en itse ookkaan koskaan lahjaksi näitä saanut.. :D :(

      Poista